Party by the river

Godkväll!
 
Ligger just nu i sängen efter en lugnare dag och kväll. Träffade Saras innebandypolare från Umeå som numera bor och jobbar här nere i Prag. Riktigt lämpligt eftersom hon kunde ge oss massa tips och råd om saker att göra här, bra restauranger och klubbar osv. Sen var hon mycket trevlig. Åt lunch med henne på en italiensk restuaurang i en mysig innergård som var alldeles lummig. Tog en spaghetti carbonara som smakade ljuvligt! Till det drack vi lemonad, en tjeckisk grej verkar det som för det serveras överallt! 

Sedan tog jag en powernap på ca 2 h medan Sarisen var och lirade innebandy.... Var så himla trött ja. Vaknade upp och mötte upp några kanadensare på Juve (en restaurang/pub som ligger 100m från Jarov) som jag hade mött i trapphuset tidigare. Förövrigt är Juve ett ställe som Jarovfolket hänger på väldigt mkt. Jättebilligt och nära hemmet. Perfekt ställe att käka på och ta några bärs innan man drar vidare mot stan. Åter till kanadensarna. Himla trevliga var dem. Man känner dock att engelskan brister lite när man pratar med dem som har engelskan som sitt förstapsråk. Men känner faktiskt redan nu hur man utvecklat språket, det går alltså åt rätt håll! 
 
Igårkväll var det en desto mer livad kväll. Vi var ett stort gäng som hängde nere vid floden. Det var liksom en lång strandpromenad (som kajen vid umeå fast längre) där det fanns massa restaurangbåtar och var allmänt bra stämning. Jättemkt folk och jättemånga små hak som sålde öl till en billig peng. Lite senare drog vi ut på en klubb. Dock spelades enbart technomusik, vilket väl inte är riktigt my cup of tea om man säger så. Jag, Sara, en norrman och en tysk drog därför därifrån ganska tidigt. Vi gick och köpte varsin pizza slice och tog en Uber hem istället :) Riktigt skönt faktiskt.

Imorgon startar Orientation Week. Det är alltså första veckan i skolan som inkluderar en del formaliteter som registrering, uthämtning av student-ID, välkomstcermonier, rundvandring etc. Jag ska vara på skolan redan kl 9 imorgonbitti (pga mitt efternamn börjar på B). Är faktiskt lite nervoouus. Men min buddy kommer att möta mig i lobbyn kl 8.30 sen åker vi spårvagn dit tillsammans, hur snällt??? :) Det gör verkligen att man känner sig lite lugnare och tryggare
 
En halvdan bild på le crew igårkväll
Jag, en tysk som kallas Edu, en svensk som heter Jesper och en turk som vi kallar Django
Dagens magiska lunch! Hit lovar jag att ta er om ni kommer och hälsar på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0