Nebe

Hejsan igen. Har en stund över så tänkte berätta om gårkvällen!
 
Vi bor som sagt i en enorm byggnad på typ 11 våningar, likt ett hyrsehus eller hotell, fast rätt så slitet då. Här bor i princip enbart utbytesstudenter från alla delar av världen. En person har varit så ambitiös och ordnat en stor gruppchatt på WhatsApp för alla exchanges, så folk skriver där hela tiden mer eller mindre. Man har typ alltid mellan 5-200 nya meddelanden i den gruppen (tack och lov att man kan inaktivera notiser, annars hade man ej pallat vara kvar i gruppen). Eftersom många reser hit ensamma var det mycket surr i gruppen om att kanske ses på kvällen, hitta på något, gå ut eller grilla här på Jarov. Men det var väldigt spretigt. Jag och Niclas ville gärna träffa lite nytt fölk men eftersom det inte fanns någon konkret plan i gruppen så tog vi på oss rollen som projektledare. Jag skrev ett meddelande att alla som är taggade ses i lobbyn kl 19, sedan går vi ut och käkar och dricker lite bärs tillsammans! Detta visade sig bli mycket uppskattat och vid 19.15 var vi nog runt 25 pers som lämnade Jarov och i samlad trupp åkte mot stan.

En i gänget var tjeckisk buddy, så hon tog oss till en restaurang som hade plats för oss. Det kändes som vi var en förstaklass på klassresa typ: "alla av spårvagnen nu!", "är alla med?!" var ju standard.  De flesta var killar, könsfördelningen var kanske 80% killar och 20% tjejer.. Men herregud, alla var så trevliga och vänliga. Jag pratade mest med några killar från Tyskland. Tillslut kom vi fram till restaurangen, som även var ett ölbryggeri, och alla beställde mat och dryck (läs: öl). Jättegod mat och bra service! Och billigt, jag betalade 216 CZK (typ 75 SEK) för min måltid + 3 st öl. Efter ett tag anslöt fler och fler studenter till restaurangen, som inte hade möjlighet att möta oss vid kl 19.. Tillslut var vi över 40-50 som tog upp hela övervåningen av restaurangen. Helt otroligt!! Och jädrar vilket kackel.
 
Vid kl 00 tågade armén vidare vi till en nattklubb som heter Nebe. Nebe betyder tydligen heaven, eller ja himmel. Tyckte det var ett fint namn! Det var otroligt roligt där inne! Rätt så mäktigt när alla entrade klubben (en källare) samtidigt! Spelade riktigt schysst musik och stämningen var bara allmänt topp. Det var en som spelade saxofon intill scenen och han var så sjuukt grym!!! Bästa jag hört på länge. Så numera är jag överförtjust i saxofoner och saxofonister.
 
Efter några timmars klubbande tog jag och några andra svenskar (dock inte min roomie Sara) en Uber hem till Jarov. Var väl hemma just före 3. När jag öppnar dörren till lgh så lyser det där inne!! Å det var såklart en av våra andra roomies som hade anlänt! Så himla roligt och så glad blev jag när jag insåg detta! Det visade sig att hon var en riktigt glad och härlig prick från Hong Kong och att hennes namn var Sally. Så vi började ju prata där mitt i natten, hon hann bl.a. nämna att hon tagit med sig ingridienser så vi kan göra hemmagjord sushi någon gång framöver och vi spikade att vi skulle åka på IKEA tillsammans idag. När jag tillslut låg i sängen hade klockan närmat sig 4 och jag fick återigen försöka banka in i huvudet att jag verkligen upplever allt detta som än så länge känns helt overkligt... :)
 
En kanonkväll som inleddes med ett meddelande till den stora gruppchatten :D
Några Jarovbor som var taggade att skaffa nya bekantskaper
Kvinnor dricker överlag ofta mörk/svart öl här. Jag var tvungen att testa men den var lite väl söt för min smak...
Restaurangen bjöd hela sällskapet på dessa småttingar efter middagen! Trodde det var öl i miniformat, men smakade supersött, så någon form av likör tror jag...
Nebe = heaven. Hit kommer vi gå fler gånger!
Jag kom hem på natten där vår roomie Sally väntade! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0