Sara, Sophie, Sally & Stella

Holaaaa!

Har en lugn stund ensam i lägenheten, det är då inte allt för ofta det händer med numera 3 st flat mates! Igår anlände nämligen det fjärde tillskottet till världsläggan 456/457 på Jarov F.  En tjej vid namn Stella från Kina. Hon delar alltså rum med Sally just intill mig och Sara, och tillsammans delar vi kök, toalett, etc. Så nu är vi fulltaliga.
 
Det roligaste av allt är att Stellas namn också blev till igår. Haha tro det eller ej men det stämmer faktiskt! I Kina har man ju kinesiska namn, men i regel får man välja ett "engelskt" namn som används internationellt. Detta internationella namn är helt valfritt och får bytas hur många gånger som helst. Det roliga med Stella var att hon aldrig valt något engelskt namn!! Så vi tog tag i saken igår. Hon ville heta något på S (då blir vi fyra st S i våran lgh hahah) - så jag slängde mig över laptopen och googlade namn på S. Fick syn på Stella och då var det bestämt! Inga konstigheter :D 
 
I veckan har skolan dragit igång på rikigt. Idag är det onsdag så har gjort bort 50% av skolveckan, då jag bara har skola mån-tors. På måndagar läser jag bl.a. en spanskakurs för nybörjare. Det läraren inte vet om är att både jag och Sara redan läst ca 7 år spanska hemma i Sverige (ops), så detta lär bli en enkel match - tackarr för de. Är otroligt tacksam för att denna termin utgörs av "valfria kurser" vilket innebär att jag kan läsa i princip vad som helst och kan ändå tillgodoräkna mig dem. Det gör att denna termin förhoppningsvis kommer att bli hyfsat lättsam.
 
Idag börjar jag kl 14.30, det är min första och sista lektion för dagen. Chilligt värrre. Därför jag är ensam hemma just nu, för resten av gänget är i skolan. Igår var terminens andra N2N-party, men jag valde att avstå och istället stanna hemma då jag kände mig så trött och hängig. Tror det var rätt beslut när jag tänker på hur jag fick peppa och skicka iväg en minst sagt tröttare och Sara denna morgon... ♥ Hon är förövrigt är världens bästa tänkbara room mate och är så glad att vi får uppleva denna annorlunda termin tillsammans. Kommer bli en höst som seent skall glömmas!
 
Jag och bästa Sara i måndags inför första skoldagen. Vi höll på garva ihjäl oss på spanskalektionen när vi fick "lära oss" alla basic spanskafraser och läraren tjöt "excellente" till oss. Dock satt inte uttalet helt 100, så där har vi något att jobba på under hösten ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0