Måndagssysslor

Idag var en lite jobbig dag i skolan. Insåg bl.a. att en av mina kurser "International Business Operations" är alldeles för svår för mig. Hade väl funkat i Sverige, men här med engelskan i sådan avancerad form går bara inte när det ställs så mycket krav på att vara delaktig, diskutera och argumentera på lektionerna. Sen att många i klassen härstammar från Australien, US, Canada, NZ med engelskan som modersmål gör inte direkt saken lättare. Nä, har försökt i 2 veckor men ger nu upp. Så haft lite ångest över detta då deadline för att registrera och droppa kurser var i fredags. Men på något mirakulöst sätt verkar det som att jag får byta så det känns bra förutom att jag har missat 2 lektioner av den nya och kommer missa en 3:e då jag har en annan intensivkurs som går hela nästa måndag. Men det löser sig nog :)
 
Efter skolan har vi bara gjort nytta!! Handlat (bl.a. husblomman "Jarov flower" som skall förse oss med syre), lagat mat (bolognese), städat, tvättat, bytt lakan och nu (iaf försökt) läsa en artikel om Next-shoring som var en av läxorna till imorgon. Är så trött och har så ont i nacken nu så att jag tror jag bryter ihop så vi lämnar det så. På återseende, haaaaj 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0