Första dagen i skolan

Amen hallådär!

Igårmorse ringde alarmet kl 7. Å jag var typ pigg!! Var nog allt lite nervös skulle ja tro! Skulle som sagt möta min buddy i lobbyn kl 8.30. Sally och Sara vaknade också tidigt fastän de ej skulle vara på skolan förrän senare, så surrade med dem medan jag gjorde mig iordning. Plötsligt var kl 8.17 och jag hade varken klätt på mig, sminkat mig klart eller ätit frukost?! Varför går tiden alltid så stööört fort på morgonen? 

Hann ner i tid iaf. Där nere väntade Andy på mig samt en norsk vid namn André. Då hans buddy inte kunde följa med till skolan idag så joinade han oss ist. Vi tog tramen, som numera omvandlats till en skoltram fylld med studenter med ryggsäckar, till skolan. Traskade runt på skolan lite, som faktiskt var riktigt fräsch (den nya byggnaden åtminstone). Fixade registrering, student-ID osv. Sen hade vi ett gap på typ 3-4 timmar innan eftermiddagssessionen skulle börja. Då passade vi på att åka in till stan och kirra våra transportation card för hela perioden. Så nu åker vi all public transport (har använder man ju både tunnelbana, spårvagn och buss) med det kortet. Jag var ju svinhungrig pga ingen frulle så vi gick och käkade lunch, sedan gick vi runt i stan lite innan det var dags att åka tillbaka till skolan för en informationsföreläsning.

Det var alltså första skoldagen. Som ni hör har ju skolan ej dragit igång på riktigt ännu, utan det är liksom en introduktionsvecka enbart. Lektionerna börjar nästa måndag!
 
Idag var alla föreläsningar så extremt ovärda så vi valde att skippa. Nu ska jag och Sally ut på en liten joggingtur. Vi ska då passa på att köpa skedar, då vi för närvarande äter vår morgonyoghurt med gafflar. Haaj!

Några bilder från gårdagen som var
Morgonsolen kl 7 på morgonen i Praha! Helt ok att dricka en kopp kaffe till denna view
Hon till vänster är min buddy Andy och han till höger är norska André

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0