RECOVERED

Hej igen!

 
Som utlovat är det nu en ny Soppe som smattrar på tangenterna. En pigg och glad sådan!
 
Jag kan ju iaf nämna att det inte bara var en vanlig feber jag åkte på utan halsfluss. Åkte in till läkarn på söndag då febern å smärtan i huvud och öron inte la sig trots alla tabletter tryckte. Min hals gjorde dessutom så ont att till och med andas genom den kändes outhärdligt. Öppnade munnen för doktorn och med en ögonblinkning började hon pladdra på tjeckiska. Hörde infektion och penicillinkur i samma mening - infektion i halsmandlarna förstod jag en googling senare. Så det var orsaken till alla mina besvär!! Var så lycklig över att man funnit en diagnos på mig samt en behandling mot den :D
 
Så ett par dagar senare började jag må bättre och i torsdags var jag frille igen!! I torsdags åkte även mina närmaste vänner till Krakow. Jag själv fick stanna hemma då jag inte fick någon biljett samt inte vågade köpa en i andrahand heller då jag inte visste när jag skulle tillfriskna. I torsdags åkte även Stella och Sally iväg på varsitt hål, en till Island och en till Berlin. Vad betyder det då?? Jo precis, att jag har haft lägenheten för mig själv hela helgen!

Vilken chock! Att gå från att dela kök, toa etc på 4 pers till att nu har alla dessa faciliteter för sig själv. Och att gå och lägga sig utan att någon stökar på och sedan vakna av sig själv i samma tystnad. Nästan något magiskt över det hela hahaha! Men nu har det gått några dagar och jag börjar faktiskt sakna mina kära levnadskamrater :* Ska bli väldigt mysigt att få hem dem senare ikv (?).
 
Jag har iaf tagit tillvara på denna helg genom att bocka av lite diverse nödvändigheter & återhämtning - men även lite roligheter. Tvättat, pratat i telefon, pluggat, kollat på Girls, sovit ut. Även hängt med lite Jarovfolk. Gick ut i fredags och igår var vi några som på en heldags utflykt till Velka Amerika (Prags egna lilla Canyon). 

Idag är planen att plugga vidare, läs: skriva klart min tröga uppsats och plugga på mid-terms. Har totalt 5 examinationer nästa vecka (3 mid-terms, 1 final och en inlämning av uppsats). Hoppas även på att hinna åka ner på stan. Behöver nämligen  en varmare jacka och en mössa! Det börjar bli riktigt krispigt även här vettniii!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0