Chilla

Dobrý den!

Har känt mig lite småkrasslig och sjuk denna vecka. Man är dålig på att chilla och bara kurera här borta fastän det kan vara just vad man behöver. Alla människor är så uttåtriktade och sociala här och vill alltid hitta på nå göy. Så det är alltid något som pågår, vilket gör att det många gånger är väldigt svårt att motstå att haka på...  Igår tog jag iaf beslutet att stanna hemma medan de andra gick ut firade en killes födelsedag. Jag sov både på eftermiddagen och la mig i hygglig tid igår. Så idag mår jag bättre, men fortf lite halsont/huvudvärk!!

Skolan har levlat upp lite nu också, då en ny intensivkurs (i Supply Chain Management) drog igång i veckan parallellt med vanliga lektionerna. Semstern är definitivt över -även om det INTE går att jämföra med bördan i Sverige! Har fyra läxor och en mid-term (tisdag) att plugga till nästa vecka. Stor skillnad här mot hemma är just dessa läxor man får nästan i alla ämnen. Känns som gymnasiet igen. De är oftast inte stora men ni vet sådär smådryga och man måste ändå genomföra dem för att inte göra bort sig på kommande lektion. De blir dock oftast färdigställda kvällen innan alternativt på tramen till skolan ;) Men tänkte faktiskt ta min lediga dag idag till att bocka av lite plugg. Så nu sitter jag i sängen efter en lång mysig morgon med "familjen" och har färdigställt 2 av 4 läxor!! En i spanska och en i tjeckiska wohooeooeo!!!
 
Dagens funderingar:
  • Barret måste få en uppfräschning, så måste hitta ett ställe att toppa håret... Men vart? Funderar på Kaufland hahah (vårt stora varuhus, typ som Ica Maxi) för där kostar en klippning bara 100 CZK = ca 33 SEK 
  • Mer än 25 % av min utlandstermin är nu passerad och jag frågar mig själv;  hur kunde det gå så fort? Har knappt någon hemlängtan - hur kommer det kännas när jag kommer hem? Jag hyr ju ut min lägenhet i Umeå till ett par - och jag ägnar knappt en tanke åt det.. inte orolig alls hhahaha. Otroligt märkligt egentligen
  • Något jag DÄREMOT längtar till är till 25 november då min FAMILJ (bokstavligen; dvs mamma, pappa och bror) kommer till Prag!!! Det ska faktiskt bli helt underbart få hit dem ♥ Bo på hotell, mysa pååå och få visa upp min hemstad som jag gillar så mycket *drömmer mig bort*

Två bilder från första veckan här i Prag... Har fortfarande svårt att begripa denna vackra stad detta är min hemstad. Kära nån vad ja gillarej Pragis! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0