Bratislava, Slovakia

Bratislava! Vilket ställe! Hade ingen aning om hur staden och dess atmosfär skulle vara, men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Litet, kooseligt och genuint. Vackra byggnader, mycket kullersten, många gränder samt stort utbud på mysiga caféer och restauranger. Billigt som tusan också :S Trodde liksom att det skulle vara mer hårt, "kallt", smutsigt och så (vet ej varför men..) - men ack så fel man kan ha! Bodde på ett hostel med Sara och vi delade rum med två randoms, vilket visade sig vara två karlar. En från Italien (som hade fått jobb i Bratislava men inget boende) och Sydarmerika (som var på jobbresa). Det gick bra att bo så, även fast jag föredrar att dela rum med endast Sara ;)

Riktigt kul med ett miljöombyte och det var en alldeles lagom att åka dit över en helg. Bussresan tog ca 4h och vi sov bort mesta tiden :D SKönt!! 

Gäller att passa på att göra småturer nu när man befinner sig mitt på kontinenten och med tanke på hur billigt det är att ta sig över gränserna. Det är som upplagt för att uppleva delar av Europa! Har planer på att besöka både Krakow i Polen och en till Vienna i Österrike framöver :) 

*bered er på en bildbomb*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0