Roligaste terminen

Sitter man här, 23.40, en måndagskväll med två finaler i bagaget. Likaså en bättre köttbit och en 0,5l Urquell som intogs på en nyfunnen lokal restaurang i området vi bor. Ytterligare två finaler infinner sig imorgon. Ena 7.30. Orimligt, kan man tycka, men tydligen ej. 

Sitter man här, å blir full i skratt när jag zoomar ut och tänker på mitt lajf här nere. Kl. 23.41, som sagt. Kanonpigg (sockerhög kanske efter den där KitKaten som slank ned för en stund sedan) och att sova är ännu inaktuellt. Ingen i vår lägenhet sover, för övrigt. Hör att roomisarna kollar på någon kinesisk serie på andra sidan väggen, de tjoar å tjimmar. 
 
Kl. 23.42, som sagt. Operation management först ut imrn att slutexamineras i. Inte kollat igenom uppgifterna ännu, som jag hade försäkrat en i min grupp att jag skulle göra. Asch. Därefter Accountingen som ett följe. Får inte glömma att låna ett sudd och miniräknare av Sara..... Det skulle ju bara vara för dåligt.

"Hur går det, min duktiga lilla krigare?" Säger roomien nu! Hahaha jaa vad ska man säga.. Asså de va då en klen en liten krigare. Men en även en klen liten krigare är med en krigare. Tycker dock inte att jag gör mig förtjänt av den titeln. Snarare en slacker.
 
Mitt utbyte i Prag alltså. En enda stor kontrast. En helt skev verklighet. Å snart är den över..
 
Kl 23:50. Nu hör jag Sally tjuta i en konversation med Sara; "omg, and Sophie is leaving on friday!!!" Ja, tammefann, de gör jag ju. Undrar när jag ska ta tag i packningen och städningen av min del av lägenheten. Omg. Snart händer det verkligen.
 
Kl 00.06. Sitter man här och konstaterar att man i vanlig ordning kört över intern deadline för sova. Nej. Nån måtta får de vara, dags å gå å hämta tandborsten.

Men de vad då en förjävla go köttbit vi fann oss, ångrar nothing!

En ögonblicksbild från ett inledande "pluggmys" som ägde rum för nån timma sen

 OBS vill förtydliga att jag är medveten om att detta är en ytterst temporär, icke-hållbar, livsstil. Just för att den är så extremt temporär som jag lever ut den till sitt fulla max. Blir många tillbakablickar till den här tiden i framtiden, och det är ikke utan det största smilet på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0