Bara en kvar

..En helg alltså
 
Ojrååe.
 
Hade egentligen tänkt skriva ett inlägg precis efter familjen for tbks till Svedska, dvs för precis en vecka sedan. Aja, det var så förbaskat roligt och härligt att ha dem här. De gav mig massa ny energi inför sista tiden här i Pragge.. tänkte jag säga... men det var ju då tröttheten lamslog mig och jag flera timmar dagtid i två dagar, skippade lektioner å hade mig haha... Riktigt dryg liten period. Men lagomt till onsdagen var man i form igen! Undra vad det berodde på. Inte lätt å hålla rätt på en familj i Prag, man blir jooo helt utmattaad. Skämt å sido! :) Det var underbart. Njöt av varenda sekund!

Tänkte lägga upp lite bilder från det här nere, men först säga några ord om helgen som varit. Egentligen inget superspeciellt. Vi har dränkt vårt rum i julpynt och försöker starta varje morgon med ett avsnitt av julkalendern. Har gått på min första hockeymatch med Sparta Praha. Har försökt komma till ro och plugga lite men insett att det är i princip omöjligt här nere om inte examinationen är dagen därpå. Har ätit en stor och jätttegod middag med vårt härliga gäng och gått på pubrunda. Har storhandlat och lagat linssoppa. Haft julbak och druckit glögg. Tittat på The Conjuring 2, Ondskan, norska serien SKAM och beställt utkörningspizza. 
 
Så nu sitter man här med kaffetåren i höger hann' och startar veckan på lugnaste måtet i vanlig ordning. Bäst att uppskatta stunden för mycket snart drar plugghetsen igång.
 
Nu - bilder!!

 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh vad lycklig jag blev när jag såg att du uppdaterat bloggisen 🙊🙊🙊😍

2016-12-05 @ 22:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0