Why we fight to get on loving I've been wondering

Förbaskade satjävlar!!!!!

Jag skulle baka två kakor ikväll för att jag jobbar min sista dag imorgon. Började med en vit kladdkaka med hallon i men tror ni inte jag bränner skiten? Ställde timern på 15 min - tänker "nej men 2 minuter till bli bra" - sen kommer MAMMA OCH PAPPA in genom dörren och distraherar mig och vi börjar surra på. 7 minuter senare kommer jag på: KLADD-JÄVLA-KAKAN!!!!!!!!!! Sådana här siutationer kan verkligen få mig att gråta. Jag som hade föreställt mig den bästa godaste finaste vita kladdkakan.... nu är den lite brun. Min andra kaka, lyxig chokladkaka, har jag nu påbörjat.. visste bara inte att den skulle svalna under bakduk i typ 40 min, sen ska den vara i kylen och svalna ännu mer, sen ska den vara i frysen i minst 1 h. Därefter ska man göra en glasyr som sedan ska stelna i frysen igen. Bra planerat soppe (Y) Nu märker jag också att jag har gräddat kakan i mitten av ugnen ist för nedre delen :'( Ja detta blev ju kanske inte som man tänkt sig. Hoppas bara mitt hejdå-fika ej blir årets största flopp o att kollegorna faktiskt förstår den goda tanken bakom det hela.

Orsaken till att jag påbörjade baket så sent var för att jag såg Hundraåringen på bio med Anna innan =) Jag är en av dem som inte läst boken innan och tyckte därför filmen va kung! Riktigt rolig. Och hade inte kunnat haft bättre sällskap, så mysigt hade vi ♥

Nej nu ska jag gå borti köket och titta till min lyxiga chokladkaka...  
MVH Mat-Tina
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men åh nej! :( Men tror säkert att dom smakar smaskens ändå!

2014-01-09 @ 09:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0