Hemma!

Okej det blev alltså EN blogguppdatering på hela min resa. Bra jobbat! Nej det var faktiskt värre än väntat men men det var faktist inte så lätt :P Nu har jag varit hemma i exakt en vecka och verkligheten börjar komma ikapp en.  Att komma hem efter drygt tre månader på resande fot kändes till en början nästan lika pirrigt som att åka iväg haha. Att träffa familj och vänner, att sova i en mjuka säng, att ha ett smockfullt kylskåp.. Att kunna gå på affärn och finna normala livsmedel. Att kunna välja bland alla kläder i en garderob och inte bo i en resväska. Att kunna ta en promenad utan att flyta iväg i sin egen svett. Att kunna frysa för att sedan värma sig. Kunna njuta av vårkänslor kunda andas frisk luft. Att kunna duscha i varmvatten. Kunna plocka en påse klassiskt lösviktsgodis och känna smaksensationen i munnen och kunna njuta av en knäckemacka med en ostskiva på!! Ja allt det där, riktigt jävla magiskt till en början och jag ville typ gifta mig med Sverige ett tag :D Men så kommer det andra. En ny märklig känsla.... En slags tomhet! Den där resan som hela tiden har legat i ens framtid är nu över och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av livet nu?! Kicken har lagt sig och man behöver försöka landa i nån slags vardag igen. Verkligen blandade känslor!

Brorsan kommer hem på måndag och det är i alla fall något jag ser grymt mkt fram emot. Han har varit borta sedan i början av november och vi gled precis om varandra i Indonesien. Ska krama han tills han kvävs och sen krama lite till. Hihi! 

Idag har jag i alla fall styrt upp en grej som jag tänkt på enda sen jag kom hem. Aktiverat mitt gymkort på fitness24. Aaah det var skönt men blir lite ledsen i ögat för att jag tappat så mkt, orkar inte mycket och man ser tydligt att man degat ihop en aning under dessa månader borta. Hoppas att det där med muskelminne stämmer in på mig med för annars brinn jag av ! ;) Nu orkar jag inte skriva mer. Hejdå.

Ett par bilder från Arambol i Goa i Indien, alltså i början av resan :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0