En stor nyhet!

Nu är det en lite rastlös tjej som tittar in. När man till och med tittar på Äntligen Hemma med stort engagemang, ja då äre något som inte står riktigt rätt till hos kvinnan! Jag behöver rycka upp mig :P Men det känns ändå bra på nåt sätt. Känner ingen stress. Ikväll kan jag vara uppe huuuuur länge jag vill för jag kommer vara ledig hela dagen imorgon. Jobbar onsdagnatt och torsdagnatt så det blir en liten annorlunda vecka. Det ska bli så grymt skönt iaf för jag har varit så snuskigt jävla trött de senaste morgonarna. Har nästan känts som nära-döden-upplevelser, inge skämt :'(

Det jag tänker berätta härnäst är en jävligt sjuk och galen sak! Jag reser snart iväg!!!! Iväg from sweden, suecia, svea rike mot: INDIEN, THAILAND, FILIPPINERNA, INDONESIEN SAMT MALAYSIA. Whot? YES! It is true my dear. Kan inte fatta det själv men enligt bokningsbekräftelsen sticker vi den 14:e januari 2014, tro det eller ej! 

Såhär ser planen ut: Jag och min kära vän Fanny åker till Indien den 14:e jan. Vi kommer att landa i New Delhi men rätt snart åka ner till Goa. Vi kommer vara i Goa på obestämd tid beroende på hur nice det är :) Sedan när vi känner oss rätt klara där kommer vi åka till Thailand (börjar i Bangkok). Vi kommer att resa runt lite i mellersta och norra Thai (har varit i södra delarna tidigare ju) och där någonstans kommer vi att möta upp Hilda och Johan. Därefter fortsätter vi resan som de tre muskutörerna (jag + hilda + fanny = three musketeers) och planen är att tillsammans åka till Filippinerna (om det inte är ett enda stort plockipinn efter Haiyan...), Indonesien och tillsist Malaysia innan hemfärd. Vi räknar på att vara hemma i slutet av april men man vet aldrig ;) Låter det härligt? Låter det skoj? Låter det helt jävla ofattbart? I knooow and I can't fuckin belieeeve it.

Åhnej nu tar min datte slut på batte vilken sekund som helst. Hoppas jag hinner lägga in en bild!!

Detta är en bild från ön Boracay som ligger i FIlippinerna som vi planerar att åka till :)
 

Kommentarer
Postat av: Moa

ååh! Men hur gör du med ditt jobb här hemma? Tjänstledigt? säger du upp dig? Jag planerar en dykarresa kanske till Borneo och önskan är ju att kunna stanna några månader och resa runt men jag måste försöka samla semesterdagar osv... :/

Svar: Hej Moa och vad kul att du kommenterar. Såg att senast jag fick en kommentar var 11:e juni ;-) Har oturen att jag inte kan få tjänstledigt från jobbet trots att jag är "fast" anställd. De har som princip att de bara ger tjänstledigt till de som börjar studera... Så det blir en uppsägning för min del! Sen så rekryterar ju mitt jobb nytt folk relativt ofta, så min chef har sagt att det finns goda chanser att jag får komma tillbaka när jag kommer hem. Men de kan som inte lova något :) Men jag vet alltså inte riktigt hur det blir med jobb när jag kommer hem; antingen har jag tur att jag får komma tillbaka till Vattenfall eller så får jag försöka söka ett nytt jobb! :)

2013-11-13 @ 15:14:18
URL: http://mmds.blogg.se
Postat av: moa

haha, och tänk att du kammar två på samma inlägg nu då! ;) Sjukt modigt av dig! Jag vågar knappt tänka på den möjligheten för jag har fått för mig att jag aldrig kommer få jobb igen... Men då jag har pluggat färdigt på komvux så har jag ingen anledning att vara kvar här, så då ska jag se till att våga lite jag också:) känns som att man bör ta chansen att resa nu innan man "fastnat" på riktigt med uniplugg osv :) Jag är avundsjuk! du kommer ha det grymt bra! :)

Svar: Jo det är ju lite läskigt men för mig känns det som att jag stampat lite på samma ställe i snart 2 år så jag behöver verkligen en banbrytare. Och som du säger - passa på medan man kan göra en sån här grej. Jag tycker att det låter som en jättebra idé Moa. Det lät riktigt kul med dykarresa till Borneo som du skrev, vi får se om jag vågar mig på dykning igen :-) Om du fullföljer din plan så kommer det iaf bli en resa med massor av upplevelser och intryck som du kan bära med dig och minnas hela livet, och det är värdefullt!! Vi funderade faktiskt också på att besöka Borneo, har bl.a. hör att det finns möjlighet att volontärarbeta med schimpanser där vilket lät jätteskoj tycker jag :D Sen när man gjort det här då man säkert ron och suget att påbörja ett program på uni. Lite så tänker jag!

2013-11-13 @ 22:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0