Nytt år - nya möjligheter

Tjenare gänget! 2:a januari 2013 har vi idag, ja. Vet inte om jag ska kalla det nyårslöfte, det låter lite lame tycker jag nämligen, men jag har iallafall bestämt mig för att köra igång ett hälsosammare liv nu och att det är nytt år gör det faktiskt lite enklare. När jag läser det jag precis skrivit inser jag hur jävla klichéigt det låter. FYfan haha! :D Men det är så det är och då får det väl låta klyschigt. Kom igång ordentligt med träning och kost under november månad kände jag men redan i mitten av december hände något, det blev jultider och soppis hamnade på latsidan! Men nu blir det ändring på det :) Jag skriver inte detta inlägg för att få bekräftelse eller själv framstå som duktig eller så, utan enbart för att det är större chans att jag lyckas när jag fått det nedskrivet och delgivit till andra.
 
Ska börja med att ändra på kosten helt och hållet nu, tur att man har en kille som hjälper och stöttar till hundra procent i detta! Framförallt måste jag äta mindre portioner än vad jag gör i dagsläget, har töjt ut min magsäck alldeles för mycket och ibland fortsätter jag äta fastän jag är mätt! Så det blir det ändring på. Samt nyttigare generellt bara, dra ner på snabba kolhydrater, fokusera mer på grönt, protein och nyttiga fetter :D Man kan ju pussla ihop sjukt god mat som är väldigt nyttig, så varför inte bara köra på det?! 

Jag ska också "inleda" med att träna mer kondition, powerwalks/jogg/ev.cykling för att bränna bort lite av det överflödiga fettet som samlat sig på det mindre smickrande ställena... hehe ni vet säkert hur det är. Vet att jag inte är tjock eller så och vissa kanske tänker att jag inte behöver göra detta, men det är enbart för att jag själv ska må bättre! Iaf: mycket cardio blir det framförallt den första månaden/månaderna sen ska jag gå in lite mer på styrketräning tänkte jag :) Forma musklerna och tighta till! Visst låter det så sjukt enkelt när man sitter och skriver och har sig, tittar på massa bilder hur man vill att slutresultatet ska bli. Men lätt kommer det inte att bli, det vet jag, men jag är grymt taggad på detta nu faktiskt! Jag är annars en riktig periodare, kan ha supernyttiga perioder med massamassa träning och sen "skiter-i-utseendet"och "unna-mig-själv"-perioder. 

NU är det iallafall några månader som man har på sig och i sommar ska jag förhoppningsvis ha sett en liten förändring iaf :D Annars koommer det kännas urlöjligt när jag går tillbaka i bloggarkivet och ser detta meningslösa inlägg. Idag har jag tagit mått och före-bilder! Nu kan det bara gå åt ett håållll..... LET´S DO THIS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0