Lördag

Det var ett bra tag sedan jag var bakis, men idag har jag åkt på en rejäl blykepa. Gårkvällens roligheter har satt sina spår... Hade iallafall en riktigt trevlig kväll hos Alex med vin, ost&kex och vindruvor och sedan blev det en liten utgång på All Star. Dealade med huvudvärken ett bra tag här hemma innan jag gav mig ut i det vackra vädret på en promenad. Fick sedan krypa ner i soffan framför JVM-finalen härligt rosig om kinderna. Tråkigt med förlust dock! 

Ikväll har jag och killen ätit en supergod middag. Vi hade en hel bit entrecóte som vi bara fräste runt alla sidor i olivolja för att sedan skicka in den i ugnen med en termometer. När termometern visade 58 grader skivades den i bitar. Att få se att den var sådär perfekt röd-rosa inuti.... mmmmmmmm mumma! Till kokade vi sötpotatis och gjorde en potatismos:D Verkligen huuur gott som helst, har insett att jag älskar sötpotatis och jag har uppfattat att det är ett bättre alternativ än vanliga potäter?! Efter ett par misslyckade försök av att göra en hemmagjord bea-sås blev det en liten klick pulverbea till detta, det är ju bara lördag en dag i veckan och då tycker jag att man får unna sig lite :) 

Nu tänkte jag ladda hem en film och se om jag kan skaka liv i sjuklingen jag har bredvid mig... hejdaa :D



Kommentarer
Postat av: hannapanna

vanlig potatis innehåller mindre kcal och mindre kolisar (och socker) än sötpotatis:D men tror inte du behöver bry dig så mkt om du tycker sötpotatis är godare :D

2013-01-05 @ 20:06:48
Postat av: Anonym

satan vad du ha bloggat btw

2013-01-05 @ 20:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0