Mina akommor sahar langt

Hej hej alla lasarna igen. Har ar det glest mellan uppdateringarna men vi sitter faktiskt inte vid internetcafeer sa ofta. Jag tankte iallafall dela med mig av alla mina missoden som jag rakat over under resans gang. Jag har nog drabbats av allt man kan drabbas av pa en utlandsresa. Inte roligt alls egentligen men det blir lite komiskt nar man tanker efter.

1. Nastan omedelbart efter ankomst fick jag myggbett(?) over mina ben och fotter. Detta var inte det roligaste eftersom de svallde upp nagot otroligt. Min fot sag ut som en fotboll typ... Jag fick ga till pharmaciat dar jag fick tabletter och salva.
2. Magproblem, inte helt ovantat da man reser till thailand but still - not fun! Mitt under min aloe vera massage (hade brant mig pa kroppen under dagen och darfor tog jag denna slags massagen) fick jag lov att lopa hem for att jag hade sa javla ont i magen. Hahahahha.. hemskt..
3. Har i hela mitt liv fatt herpesmunsar lite da och da runt munnen, nagot som jag arvt utav min kara moder.  Och jag trodde visst lite for mycket att jag skulle fa slippa det pa denna resa (det framkallas typ av solljus), en morgon vaknar jag fullllllt med blasor i armvecket. Aven detta kravde ett besok till pharmaciat for lite salva och tabletter. Lucky me!
4. Brannskador. Och nu talar vi inte om vanlig solbranna som ar rod och svider lite, na nu pratar vi om riktiga groteska brannskador. SKadorna blev mest patagliga i mitt ansikte. Jag var inte bara rod utan jag fick aven blasor i halva fejset och det gjorde sa ont att jag knappt kunde le. Fick ga till pharmaciat igen, denna gangen fick jag antiinflammatoriska tabletter samt en salva som skulle hjalpa mot blasorna. Detta ledde till att min hud blev som skinn efterat, som typ ormskinn, som flagnar. Kunde dra bort stora hudflikar i pannan och kinden. Nu ar mitt ansikte antligen aterstallt.
5. Matforgiftning. Man ska tydligen inte kaka kyckling burritos i thailand. Visserligen var de goda, men de var inte lika roligt nar jag vaknade mitt i natten och behovte lopa till toalettstolen flera ganger for att spy. Aldrig mer kycklingburritos!! Bla.
6. Har fatt ett rivsar pa laret utav en hund som heter Rambo. Det ar en kille pa en tatueringsstudio som ager hunden och Rambo ar faktiskt jattesnall, hon blev bara lite for glad nar jag upprepande ganger sade I love you till henne. Nu har rivmarket blivit blatt som ett jatteavlangt blamarke. Har tvattat det sa det ska nog inte vara nagon fara men man blir ju lite orolig....

Sadar ja. Det var nog allt. Nu mar jag iallafall prima och hoppas att jag slipper nagra fler akommor. Har fatt tillrackligt kanner jag. Hoppas att allt ar fint med er. Om jag kunde skulle jag ha lagt in bilder men tyvarr har jag ingen kamersladd med mig... ni far vanta tills jag kommer hem den 21a! Hejda allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0