2012-02-11

Tänkte just sätta mig ned för att beskriva hur bakis jag är när jag inser att jag mår rätt så toppenfint ändå. En coca cola och en hemmagjord chokladboll gör susen för nattsvirare. Nu funderar jag vad jag ska göra härnäst. Vill typ gå en sväng på stan för att sedan komma hem med lite nya kläder men det är någon liten inre röst som röstar nej åt det förslaget. Funderar vidare, ska man kanske ta sig till gymmet och sedan lägga sig i solariumet i 20 min? Njaeee, man "får" ju inte träna när man har festat har jag hört. VAD FAN SKA MAN GÖRA DÅ? Får väl lov att ligga kvar här, inlindad i mitt vita täcke. Vid närmare eftertanke är det ganska mysigt äändå. Mjukt och pluffsigt. En film på det här då.

Igår frågade en kollega mig om jag visste varför guldfiskarna inte blir uttråkade i sitt lilla akvarium. Jag vet inte, svarade jag då. Jo, sade han, det är för att fisken bara har 10 sekunders långt minne. Fisken simmar tvärs över akvariumet hela tiden och för varje gång han gör det har han glömt att han varit där tidigare. Men då tror ju fisken att han föds på nytt var 10:e sekund, tänkte jag då. Men det vet inte fisken om själv eftersom han hinner glömma bort det.

Ibland skulle man bara vilja vara en sådan där guldfisk.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast det där med guldfiskens minne stämmer tyvärr inte, knäckt av mythbusters bland annat

2012-02-11 @ 20:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0