It started with champagne, then we started talking

tjeeeenare mannennnn...... alla draggenbarn har fredag idag eftersom vi är lediga imorgon. ibland måste man bara älska skolan♥ sitter och spekulerar kring vad jag ska göra av kvällen. lockas mest till att göra sånt man brukar göra en vanlig fredagkväll men i bakhuvudet finns det en del skolgrejer som tynger ner moi. dessa är exempelvis stresshantering(ska göra sju avslappningsövningar innan måndag hahahah), psykologirapport, parb, geografi, svenska, matte(?) etceteraetcetera. mumma:D på tal om ingenting så har min filosofiska sida kommit fram till att jag instämmer en del med den kände schopenhaur. han menar att hela livet består av lidande och ledande med små mål emellanåt. alltså, allting är ett lidande, ex. skolan. när vi är i målet (typ studenten) så försvinner lidandet en liten stund. då infinner sig leda. det skapas som en cirkelrörelse mellan lidande och ledande med små mål då coh då... man kan se en dag ur denna synvinkel också. hela dagen är ett lidande och vi väntar på at få sluta (målet). då släpper lidandet en kortis. men sen kommer man hem och då infinner sig leda. middagen är typ mitt mål då... sen äre en ny skoldag osvosvosov i all evighet. han kallas för pessimistens gudfader:) så för att göra livet roligt gäller det att lägga in massa skojsiga mål i vadagen. adjö, vi hörs nästa gång jag har tråkigt.


Kommentarer
Postat av: Hilda

riktigt dyster filosofi det där, tror man skulle gå under rätt snabbt om man levde efter den!!!

2011-02-11 @ 16:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0