flume

så här på kvällskvisten går dom här tankegångarna i min skalle...jag skriver aldrig djupa inlägg. vet inte varför. det känns lite töntigt kanske. men who the fuck caresss ens? nä. livet är som ett pariserhjul. på vägen upp vet man inte riktigt vad man ska vänta sig. man har förhoppningar och farhågor. det är spännande och jobbigt. här kan man välja att antingen blunda eller våga ha ögonen öppna för att se vad som passerar. vid typ 18-28årsåldern tror jag man har sina bästa år i sitt liv. då befinner man sig också i pariserhjulets topp. här gäller det att njuta av att man är mitt uppe i livet. man står på sina egna ben och har alla chanser i världen att göra det man alltid drömt om. senndå? alltsåja, när man börjar skaffa barn känner jag att pariserhjulet sakta börjar ändra riktning. men det behöver inte ses som negativt. då har man ju gett liv till en liten knodd som därmed själv börjat sin resa i pariserhjulet och man själv har klivit in i ett nytt stadium i sitt liv. en plats man tidigare aldrig besökt. pariserhjulet snurrar likt tidslinjen i våra liv och när man närmar sig slutet har man fått se vad resan hade att erbjuda. man har antagligen inte lika stora krav på att vägen man då vandrar längs ska vara lika händeslerik och spännande som vägen upp. då kan man tänka tillbaka på sin resa och le åt sina vackra minnen. sen blir det svart.

det här är typ hur jag ser livet. och det kommer säkert sluta med att jag faller av högst upp eller nåt. men, det spelar fan ingen roll hur det slutar egentligen. det enda som betyder något är att man alltid har sina älskade med sig i sin korg.

ska jag verkligen våga publicera det här?

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag måste vara extremt töntig då, som lite då och då skriver mer eller mindre djupa inlägg... ;)



Men så är jag ju lastgammal också jämfört med dig!



Att få barn är inte negativt på något sätt, det är det absolut bästa som hänt mig! Att först träffa mitt livs kärlek och sen få Tindra...



Men jag har ju också varit 18år :) Fast jag ville ju alltid ha barn när jag var ung och fick när jag var 23år och det var på gränsen för mig haha.. Men alla är ju såå olika när det gäller sånt, när man är redo för familj osv..



Jag är rädd för och kan bland vissa (nämner inga namn) känna att jag fått mig en "tråkig-person-stämpel" för att jag är ung och både gift och har barn.. och det är jättetrist för jag är fortfarande samma person.. och jag känner mig inte tråkig bara för det...







2010-05-26 @ 21:41:36
URL: http://lyckliganna.blogg.se/
Postat av: hanna

jag kommer hålla fast dig då du håller på att ramla:)

2010-05-26 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0