01.40

igår vart det en heldag på stan. jag klev upp i tid för en gångs skull, 10, och befann mig på stan innan 13. otroligt! uträttade några ärenden med sofie. hemskt viktiga ärenden ska ni veta! bland annat köpte jag ett par solglasögon, sådär perfekt när sommarsäsongen håller på att dra igång. eller....? får spara de till nästa sommar. köpte även hårband och testade skor. när parkeringen gått ut rullade vi vidare mot strömpilen. stannade halvvägs på bamsegrillen och käkade lunch, något som min vän hade lite problem med till en början. hon kände sig lite obekväm och en gnutta mobbad(?) när vi klev ur bilen på den annars totalt tomma parkeringen. maten smakade gott iaf! på strömmis testade jag ännu mera skor och slog till på ett par. på H&M testade vi kläder och vi lämnade även den affären med varsin påse. 

idag har jag för det första umgåtts med fanny och sofie. vi satt vid älven på en filt och lapade lite sol. riktigt varmt måste jag erkänna, har annars varit rätt skeptisk till vädret såhär dags. malin anlände och vi umgicks ännu lite till! vid fyra satte jag och jonsson oss i varsin stol på drop-in salongen söderklippet på teg. det var rätt kul, men främst härligt att få bli av med de 10 månaders-slitna topparna. ikväll har jag tillsammans med mina vapendragare käkat makaroner och korv, sushi (första gången för min del), kladdkaka samt sett på en sorlig men bra film vid namn the last song. det var en riktigt mysig kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0