ett litet guatemalainlägg

oj. det blir svårt att sammanfatta min resa. allt jag upplevt känns så overkligt och jag tror att man måste uppleva det själv för att kunna förstå hur det verkligen var. men, 9 nätter på ett internat som heter ixmucané. 34 unga flickor. vi fick bo där också, äta alla måltider med tjejerna och umgås med dem under dagarna. vi fick dessutom följa med varsin flicka hem, till sin by och till sitt hus och sova över där. om man nu kan kalla det för hus. vi fick även följa med till deras skolor. där fick man verkligen prova på hur det känns att vara en riktig outsider. hur det känns att få exakt allas blickar när man går förbi. de var helt chockade över att se en människa med vit hudfärg. lite så har min vistelse varit. orkar inte skriva så mycket mer, men resan har varit superrolig och superintressant och superspännande. snacka om att få perspektiv på saker och ting. nu har jag en väska som väntar på att få packas upp. därefter har jag en hel del plugg att se fram emot och sen på tor blire födelsedag, wie.

här bodde vi

klassisk måltid, frijoles (bönor)

utsikten från min flicka, florodelmas, hus

florodelma och hennes broder

huset, "huset"...

sööööööta ungar!!! florodelmas brorsas barn

där inne vare kök och sovrum

en dag i centrum

något vad som skulle likna en pyramid

i yalam, en annan by!


dricksvatten direkt i floden!


vi åkte på flak hela tiden, hur härligt som helst



july eller juana och teresa, tror jag...



Kommentarer
Postat av: lenne

grym bild på utsikten!

2011-03-15 @ 22:55:28
Postat av: Anna

Wow, vilken upplevelse!

Jag tycker det är overkligt att DU varit där på dom bilderna, så kan ju tänka mig va overkligt det är för dig! Men som sagt vilken upplevelse :)

2011-03-15 @ 23:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0