MAT=D

tänkte ägna detta lilla inlägg åt att visa mina fina bloggläsare vilken mat som bjöds på i guatte. kände att det kunde vara intressant för er att veta, eller ett ypperligt tillfälle för er att visa ert medlidande om inte annat. kort och gott så kan man väl säga att guatemalas matkultur inte är något skryta med. men detta var vad som bjöds på. det var bara att tacka, ta emot och sleva i 10 dagar. jag menar, indianerna var ju nöjda! och man var extremt hungrig. frukostserveringen var alltså 06.30. lunchen fick vänta tills 13.00 och ja middagen, den var inte förrän 19... snacka om diet. det hela slutade dock med att vi gick till någon tienda och smygköpte kakor eller chips och hetsåt mellan måltiderna hehe. men okej, here we go!

en frukost. bönor (alltså frijoles en español). guatemalanerna hatar inte frijol. och dom hatar inte majs. tortillabröden kanske ser goda ut, men ack så skenet kan bedra. tortillas gjorda på majsmjöl och vatten är ingen höjdare. den vita saken är typ någon kokt kål av något slag tror jag.

här har man gått och mixat frijolesen, vilket intiativ! rinnande bönor och tortillas, tumme upp! fast ne..

här har man minsann varit kreativ och blandat i RIS i frijolesen. och så tortillas till, classic.

här kan man skåda det klassiska gräset som bjöds på med jämna mellanrum. gräs vet nog alla vad det smakar som, och så lite spagghe på de. och lite sky.

jag vart överlycklig den dagen jag såg att det serverades ÄGG! jag älskar ägg! det var dock till min stora besvikelse som jag insåg att äggen var ett antal minuter, kvartar, timmar (?) överkokta. gröna ägg och mixade frijoles! nom.

lyxmateN! fick en köttbit. dessvärre bestod de centrala delarna av köttbiten av brosk/senor. annars var det ganska gott faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Malin

hahahahaha vilken gourmetmat ni fick äta! Lyxigt

2011-03-21 @ 10:50:41
Postat av: hankis

HHAHAA...........

2011-03-21 @ 15:42:44
URL: http://oemotstandligt.blogg.se/
Postat av: ibi

hahahah

2011-03-23 @ 12:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0